De Huizenbeurs, een klasse apart ?

De Huizenbeurs is een begrip in de regio Boskoop, Hazerswoude-Dorp en Waddinxveen als het gaat om de verkoop, aankoop en taxatie van woningen. Maar wie zijn de drijvende krachten achter deze onderneming ?

GHK ging in gesprek met de makelaars van De Huizenbeurs om erachter te komen wat hen drijft en motiveert om dit bedrijf succesvol te laten zijn. Aan het woord zijn Sanne van Asselt , Lisan van Noort en Isabelle Dorsman. Het eerste wat natuurlijk opvalt, is dat er alleen maar dames werken bij De Huizenbeurs. Op de vraag of hiervoor bewust gekozen is, werd lachend gereageerd door de dames.

Drie vrouwen

Sanne vertelt openhartig dat er geen enkele man solliciteert als er nieuwe personeelsleden gezocht worden. Waren de mannen misschien bang om met alleen maar dames te werken? Dus niet bewust gekozen, maar uiteindelijk wel zo gelopen en naar volle tevredenheid. Men reageert altijd heel leuk als ze horen dat er alleen dames werken en daar worden we vaak ook echt door uitgekozen. De vraag “waarom alleen vrouwen ?” wordt regelmatig gesteld. “De band onderling is sterk en we voelen elkaar heel goed aan.”

“We werken altijd vanuit kantoor, thuiswerken doen we vrijwel niet”, legt Sanne verder uit, want het is heel belangrijk dat je hoort en ziet wat er speelt. “Dit is ook een sterk punt van ons als team”, vertelt Isabelle, “want je weet van alle zaken af. Als er gebeld wordt en we zijn vanwege afspraken niet aanwezig, dan kan er toch een antwoord gegeven worden en dat is heel fijn voor de klant. Natuurlijk heeft iedere makelaar haar eigen dossiers, maar de anderen zijn overal wel van op de hoogte.”

Persoonlijke aanpak

Als gevraagd wordt hoe de werkwijze is van dit kantoor, beginnen de dames ook dan hartelijk te lachen. “Nauwkeurig, structureel, servicegericht en persoonlijk”, vertelt Lisan. “Dat vinden wij het allerbelangrijkst. We hebben erg veel contact met onze klanten. Bij ons ben je geen nummer, maar een klant waar we blij mee zijn en dat proberen we ook uit te stralen. Als verkoper zie je niet wat er allemaal gebeurt als jouw huis verkocht wordt en wat is er fijner dan vaak in contact te zijn met je makelaar die jou overal van op de hoogte brengt. De structuur die wij hebben, zorgt ervoor dat we niets door elkaar halen. We hebben één systeem waar we allemaal in kunnen, vertelt Sanne. Mijn collega’s controleren hoeft echt niet. Zo gemotiveerd als ze zijn om het werk zo goed mogelijk te doen en er is veel onderling overleg, wat alles erg overzichtelijk houdt.”

Ook voor energieadvies

Isabelle is in opleiding om energieadviseur te worden. Waarom zelf een energielabel verzorgen? “Op dit moment speelt dit thema natuurlijk overal en financieel is het huis meer waard als het een goed energielabel heeft, waardoor men ook meer kan lenen bij de bank. We kunnen zo snel een energielabel afgeven, omdat we tóch al voor de verkoop bij het huis betrokken zijn, waardoor de klant tijd wint en geen afspraak hoeft te maken met een ander bedrijf.”

Onderscheidend in persoonlijke service

Op de vraag of De Huizenbeurs veel concurrentie heeft , wordt de tegenvraag gesteld “Wat is concurrentie “? “Natuurlijk is er concurrentie, maar dat houdt ons scherp”, vertellen ze. Het hoort erbij. “Wij gaan uit van ónze kracht en proberen de klant te overtuigen dat wij een persoonlijke service bieden die andere makelaars vaak niet zo uitgebreid en constant geven als wij gewend zijn te doen.”

Reclame maakt De Huizenbeurs niet veel, wel op social media natuurlijk. Grote advertenties zijn verleden tijd, mond op mond reclame is het belangrijkste en de “te-koop”-borden die langs de weg staan. De website is beknopt en zakelijk en er staat alle info op die iemand zoekt op een makelaarssite.

Zoals al eerder vermeld, deze makelaars staan altijd ‘aan’. “Dit is onze kracht en dit is onderdeel van de persoonlijke service die wij willen bieden”, vertellen de dames daarover. “Deze baan in deeltijd bedrijven zou erg moeilijk zijn, zo niet onmogelijk. Daarnaast zijn Marloes Kerkvliet, Ingrid Dufais en Marjon Kuijf als binnendienst op kantoor bezig met o.a. het uitwerken van de woningen, inplannen van bezichtigingen en de marketing.”

Huizenbeurs, een klasse apart

De gezichten gaan iets minder vrolijk staan als de huidige markt doorgenomen wordt. Weinig aanbod voor starters en de zogenaamde herstarters die alles kopen tussen de 3 en de 4 ton , een bedrag dat voor een starter vaak niet haalbaar is.

Natuurlijk besluiten we dit gesprek positief. De Huizenbeurs is trots op de beoordelingen die klanten invullen op Funda na een succesvolle verkoop en zijn dankbaar met iedere nieuwe klant die via een bestaande klant bij hen aanklopt en vertrouwen op de service en expertise van dit energieke team dat werklust, plezier en vertrouwen uitstraalt.

Nu we op de hoogte zijn wat deze dames drijft kunnen we rustig stellen: De Huizenbeurs, een klasse apart! Meer informatie is te vinden op hun website.

Misschien ook interessant?

Advertenties